Κυριακή 26 Μαΐου 2013

ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ :Οριστική μετατροπή των Σχολείων σε "δίγλωσσα".


Τί προτείνει η κ.Λινού.

Φαίνεται ,ότι, η ώρα μηδέν για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού έχει φτάσει. Η καθυστέρηση που επιτεύχθηκε, μετά τις αντιδράσεις της Ομογένειας για την επιβολή του Νόμου 4027/11,έφτασε στο τέλος και όλα δείχνουν, ότι, μαζί φτάνει και το τέλος της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.
Λίγες ημέρες πριν τελειώσει η εκπαιδευτική περίοδος και πάλι πριν τις διακοπές, η κ.Λινού ανακατεύει την τράπουλα και αιφνιδιάζει, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, με τις προτάσεις της, για το θεσμικό πλαίσιο, που θα διέπει την εκπαίδευση των ομογενών από εδώ και στο εξής.
Με βάση αυτές τις προτάσεις, από το 2015-2016,τα ήδη υπάρχοντα σχολεία θα ακολουθούν την δομή του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας υποδοχής.
 

Το αναλυτικό και το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων θα είναι δίγλωσσο.

Τις συμφωνίες με τις αρχές της χώρας υποδοχής, θα διαπραγματεύονται και θα υπογράφουν οι Συντονιστές εκπαίδευσης και οι Προξενικές αρχές. Μόνο το 30% του ωρολογίου προγράμματος θα είναι ελληνικά (Γλώσσα -Πολιτισμός).

Προβλέπονται  όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων και των Νηπιαγωγείων, με επίσης δίγλωσσο πρόγραμμα.

Στα αμιγώς ελληνικά Λύκεια(Α Λυκείου),θα μπορούν να εγγράφονται μαθητές μέχρι το 2015-2016,ενώ το 2017-2018 θα αποφοιτήσουν οι τελευταίοι μαθητές από αμιγώς  ελληνικά Λύκεια του εξωτερικού.

Τα ΤΕΓ διατηρούνται και αναγνωρίζονται, μόνο μετά από αξιολόγηση του έργου τους, που βασικό κριτήριο θα είναι, το αυξημένο ποσοστό επάρκειας της ελληνομάθειας(50%).

Η στελέχωση θα γίνεται με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς και πρόσληψη επιτόπιου προσωπικού. Οι αποσπάσεις θα γίνονται για 5 έτη με επιμίσθιο  και με δυνατότητα παράτασης  για 2 εως 4 έτη, με καταβολή επιδόματος ενοικίου. Χωρίς επιμίσθιο και για 3 έτη, θα αποσπούνται και εκπαιδευτικοί σύζυγοι μονίμων κατοίκων εξωτερικού. Τέλος, τα συντονιστικά γραφεία, θα στελεχώνονται, από προσωπικό, με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνήθως ετήσιες, που σε καμιά περίπτωση δεν θα αναγνωρίζονται σαν αορίστου χρόνου.
Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για πρόσληψη ωρομίσθιου προσωπικού.
Αυτά εν ολίγοις προτείνει η κ.Λινού, που για άλλη μια φορά μπαίνει προπομπός του νέου Νόμου(;; ), που θα αντικαταστήσει τον 4027, ή θα τον "σπατουλάρει", για να σερβιριστεί με άλλο περιτύλιγμα στην Ομογένεια.

1 σχόλιο:

Μάρκος είπε...

Βασικά εγώ θα πρότεινα όχι το 30% των μαθημάτων να γίνετε στα ελληνικά αλλά το 50%. Δηλαδή τα μισά στα γερμανικά (ή όποια άλλη γλώσσα τέλος πάντων, αναλόγως την χώρα υποδοχής) και τα άλλα μισά μαθήματα στα ελληνικά. Φυσικά να διατηρηθεί και το ειδικό ποσοστό που δικαιούνται οι ομογενείς στην ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή το 3% όπως ισχύει και τώρα.
Στο Δημοτικό, μαθήματα όπως Μαθηματικά, Φυσική ,Μελέτη περιβάλλοντος, γεωγραφία να γίνονται στα γερμανικά και στα ελληνικά ιστορία, γλώσσα, θρησκευτικά περισσότερο.
Στο Γυμνάσιο να εισαχθούν ίσως και νέα μαθήματα όπως Γερμανική Γεωγραφία, Γερμανική Ιστορία και Γερμανική Λογοτεχνία (ένα σε κάθε τάξη)καθώς Ελληνικός Πολιτισμός-ήθη και έθιμα.
Στα δίγλωσσα πλέον Ελληνογερμανικά Λύκεια τα μαθήματα γενικής παιδείας της έκθεσης, της λογοτεχνίας, της ιστορίας, των θρησκευτικών και των αρχαίων να γίνονται στα ελληνικά και τα υπόλοιπα στα γερμανικά (στην Α Λυκειου περισσότερο) και έπειτα στην Β και Γ Λυκείου οπωσδήποτε τα μαθήματα κατεύθυνσης στα ελληνικά και τα υπόλοιπα γενικής πλήν της έκθεσης (ίσως και πολιτικής κ δίκαιου) μετά όλα στα γερμανικά.
Επιπλέον τα σχολεία αυτά στο μαθήματα της γερμανικής γλώσσας να προετοιμάζουν έτσι ώστε τα παιδιά φτάνοντας σε μία συγκεκριμένη τάξη να μπορούν να συμμετάσχουν σε κρατικές εξετάσεις ή εξετασεις του Goethe για να λάβουν πιστοποίηση γερμναικών (ας πούμε στη Β ή Γ γυμνασίου το Β2, στην Α λυκείου το Γ1 και στην τρίτη λύκείου το Γ2).
Επιπλέον να προσληφθούν και ομογενείς εκπαιδευτικοί απόφοιτοι έιτε ελληνικών ΑΕΙ είτε γερμανικών ΑΕΙ (αυτοί όμως να ξέρουν και καλά ελληνικά αντίστοιχα).